تکمیل ظرفیت کنکور سراسری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ :
بازدید : 16
نویسنده : سامانه ندای مشاور

 

 

 

در صورت اعلام ظرفیت در دانشگاه های دولتی، تکمیل ظرفیت کنکور برای تکمیل کردن ظرفیت خالی دانشگاه های سراسری انجام می گیرد، بدین صورت که داوطلبانی که در ثبت نام کنکور سراسری شرکت کرده اند و مجاز به انتخاب رشته کنکور سراسری شده اند میتوانند در رشته هایی که در ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری اعلام شده اند اقدام به انتخاب رشته کنند و در صورت قبولی در رشته مورد نظر خود وارد دانشگاه شوند. پس برای شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری حتما باید داوطلبان در کنکور سراسری شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته باشند.

زمان و نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور : تکمیل ظرفیت کنکور برای دانشگاه های دولتی و دانشگاه پیام نور و موسسات غیرانتفاعی معمولا دو مرتبه در سال انجام می گیرد تا داوطلبان بتوانند در رشته های تکمیل ظرفیت کنکور سراسری انتخاب رشته کنند. مرحله اول تکمیل ظرفیت کنکور سراسری معمولا بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری و پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری شروع می شود و همه متقاضیان شرکت در ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری میتوانند در صورت داشتن شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور، از میان رشته های تکمیل ظرفیت کنکور سراسری انتخاب رشته خود را انجام دهند.مرحله دوم تکمیل ظرفیت کنکور سراسری معمولا آبان ماه شروع می شود با این تفاوت که تعداد رشته ها و ظرفیت دانشگاه ها در مرحله دوم تکمیل ظرفیت کنکور سراسری محدودتر می شود.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور : نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری بصورت اینترنتی و از سایت www.sanjesh.org انجام می گیرد و داوطلبان میتوانند در گروه امتحانی خود از میان رشته های تکمیل ظرفیت کنکور، انتخاب رشته خود را انجام دهند. همه داوطلبان که در کنکور سراسری شرکت کرده اند و مجاز به انتخاب رشته کنکور سراسری شده اند میتوانند در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری شرکت کنند و بر اساس رتبه کنکور خود رشته های مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

داوطلبان عزیز توجه داشته باشید که ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد با تکمیل ظرفیت دانشگاه های دولتی متفاوت بوده و از طریق سایت www.azmoon.org انجام می گیرد.

رشته های تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری برای رشته های زیادی اعلام می شود و در واقع رشته های تکمیل ظرفیت کنکور سراسری متنوع بوده ولی با ظرفیت محدودتر نسبت به انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد.

رشته های تکمیل ظرفیت کنکور در گروه های اصلی ( تکمیل ظرفیت کنکور تجربی، تکمیل ظرفیت کنکور ریاضی، تکمیل ظرفیت کنکور انسانی، تکمیل ظرفیت کنکور زبان و تکمیل ظرفیت کنکور هنر ) اعلام می شود و داوطلبان عزیز می توانند متناسب با گروه امتحانی خود در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری شرکت کرده و انتخاب رشته کنند. پس هر داوطلبی که متقاضی شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری می باشد باید علاوه بر اینکه مجاز به انتخاب رشته کنکور سراسری شده باشد، برای انجام انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری، فقط می تواند رشته های موجود در گروه امتحانی خود را انتخاب کند.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که بسیاری از دانشگاه ها در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری، در رشته های پزشکی و رشته های غیرپزشکی اعلام ظرفیت میکنند و در واقع داوطلبان میتوانند در ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته های پزشکی و ثبت نام تکمیل ظرفیت رشته های غیرپزشکی شرکت کنند.

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

با شروع تکمیل ظرفیت کنکور سراسری بسیاری از داوطلبان علاقه مند به شرکت در مرحله تکمیل طرفیت کنکور سراسری و قبولی در رشته های مورد علاقه خود می باشند و در واقع داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته در کنکور سراسری بوده اند ولی در انتخاب رشته کنکور موفق نشده اند در رشته ی مورد علاقه خود و دانشگاه مورد نظر خود قبول شوند و حتی داوطلبانی که در انتخاب رشته کنکور در دانشگاه دولتی قبول شده ولی بنا به دلایلی از رشته یا دانشگاه خود ناراضی هستند، در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور شرکت می کنند.

" داوطلبان عزیز قبولی در تکمیل ظرفیت کنکور، به منزله انصراف از رشته و دانشگاه قبلی می باشد "

پس داوطلبان شرکت در ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور باید توجه داشته باشند که اولا ظرفیت رشته های تکمیل ظرفیت کنکور سراسری بسیار محدود بوده و ثانیا تعداد شرکت کنندگان در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری بسیار بالا می باشد و ثالثا قبولی در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری به منزله انصراف از رشته و دانشگاه قبلی میباشد،به همین دلیل انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور بسیار مهم و حساس می باشد و همه داوطلبان باید با توجه به رتبه کسب شده در کنکور و درنطر گرفتن ظرفیت رشته ها و دانشگاه ها اقدام به انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور دولتی بکنند.

داوطلبان عزیز میتوانند برای ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور و انتخاب رشته کنکور سراسریبا مشاورین مرکز تماس بگیرند.

تماس از سراسر کشور با تلفن ثابت

9099071375

پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

 

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری براساس سوابق تحصیلی

در تکمیل ظرفیت رشته های براساس سوابق تحصیلی همه داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند ( چه داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته کنکور شده اند و چه داوظلبانی که مجاز به انتخاب رشته کنکور نشده اند) و همچنین داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نکرده اند میتوانند ثبت نام کنند. ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری براساس سوابق تحصیلی معمولا در رشته های دانشگاه پیام نور و رشته های دانشگاه غیرانتفاعی انجام میگیرد که اکثرا بدون آزمون می باشند و براساس سوابق تحصیلی (شرط معدل) پذیرش می کنند. پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در گروه ها و رشته های مختلفی می باشد و داوطلبان میتوانند اقدام به انتخاب رشته کنکور سراسری بر اساس سوابق تحصیلی نمایند.

ثبت نام بدون کنکور پزشکی و ثبت نام بدون آزمون رشته های پیراپزشکی

همچنین علاوه بر رشته های دانشگاه پیام نور و دانشگاه غیرانتفاعی در مرحله تکمیل ظرفیت، ثبت نام رشته های پیراپزشکی بدون آزمون هم در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور براساس سوابق تحصیلی اعلام می شود. ثبت نام رشته های پیراپزشکی بدون آزمون همزمان با ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور براساس سوابق تحصیلی اعلام می شود و لیست رشته ها بر اساس اعلام دانشگاه ها از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود.

معمولا رشته های پزشکی بدون آزمون شامل ثبت نام بدون آزمون رشته علوم آزمایشگاهی، ثبت نام بدون آزمون رشته مامایی، ثبت نام بدون آزمون رشته پرستاری، ثبت نام بدون آزمون رشته اتاق عمل، ثبت نام بدون آزمون رشته هوشبری، ثبت نام بدون آزمون رشته بهداشت محیط، ثبت نام بدون آزمون رشته بهداشت حرفه ای میباشد که اکثرا در دانشگاه های علوم پزشکی استان ها و شهرهای دارای مناطق محروم برای جذب نیروی مراکز بهداشت پذیرش می کنند.

ثبت نام رشته های پزشکی بدون آزمون و ثبت نام رشته های بدون کنکور پیراپزشکی براساس شرایط خاصی می باشد و که داوطلبان ثبت نام بدون کنکور پزشکی و پیراپزشکی باید علاوه بر داشتن شرایط ثبت نام بدون آزمون پزشکی و پیراپزشکی، در مصاحبه رشته های بدون کنکور پزشکی و پیراپزشکی شرکت کنند تا در صورت کسب امتیازات لازم در دانشگاه های علوم پزشکی مشغول به تحصیل شوند. داوطلبان باید توجه داشته باشند که در صورت قبولی در پذیرش بدون آزمون پزشکی و پذیرش بدون آزمون پیراپزشکی باید تعهد خدمت به دانشگاه علوم پزشکی را داشته باشند.

مشاوره ثبت نام بدون کنکور پزشکی

تماس از سراسر کشور با تلفن ثابت

9099071375

پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب حتی ایام تعطیل

نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

پس از انجام پذیرش تکمیل ظرفیت کنکور و انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت کنکور، داوطلبان باید منتظر اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری باشند تا در صورت قبولی برای ثبت نام به دانشگاه مورد قبولی مراحعه کنند. نتایج تکمیل ظرفیت کنکور معمولا دو هفته بعد از انجام ثبت نام اعلام می شود.اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور بصورت اینترنتی و از طریق سایت اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری منتشر می شود و همه داوطلبان می توانند با داشتن شماره داوطلبی از کارنامه تکمیل ظرفیت کنکور مطلع شوند.داوطلبان برای مشاهده نتایج تکمیل ظرفیت کنکور و همچنین اطلاع از نتایج ثبت نام بدون آزمون رشته های پزشکی و پیراپزشکی می توانند با شماره 9099071375 از طریق تلفن ثابت تماس بگیرند.

مطالب مفید

مشاوره تحصیلی

مشاوره خانواده

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره خانواده تلفنی

تکمیل ظرفیت کنکور

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96

تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 96

تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد 96-97

تکمیل ظرفیت رشته های پزشکی

تکمیل ظرفیت رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی

ثبت نام کنکور سراسری 96

انتخاب رشته کنکور سراسری 96

نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری 96

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد

رشته های بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی

رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور

ثبت نام مدارس تیزهوشان

ثبت نام مدارس نمونه دولتی

ثبت نام مدارس شاهد

منبع: تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 96

 





:: برچسب‌ها: تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








مشاوره تحصیلی | پیام نور | علمی کاربردی | دانشگاه آزاد | پیراپزشکی | ارشد | دکتری | انتخاب رشته کنکور | مشاوره تحصیلی تلفنی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سامانه ندای مشاور moshaverin.org و آدرس nedayemoshaver1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com